TOP 6 tips & tricks pentru o memorie excelenta la examenul de BAC

TOP 6 tips & tricks pentru o memorie excelenta la examenul de BAC

Iti ofer cele mai bune sfaturi pentru a avea o memorie excelenta:

1. Testeaza-ti auzul

Un studiu realizat in Statele Unite ale Americii arata ca persoanele care sufera pierderi de auz fac un asa efort incercand sa inteleaga ce li se spune incat nu isi mai pot aminti apoi ce au auzit. De aceea, este indicat sa iti testezi auzul o data la fiecare trei ani, dupa ce ai implinit 50. Totodata, conteaza sa nu tii volumul la maxim atunci cand asculti muzica.

2. Mentine-ti IMC-ul sub 25

TOP Articol:  Tu cum spui CORECT: Datorită sau din cauza?

O alta cercetare a demonstrat ca persoanele care au o greutate normala, adica un Indice de Masa Corporala (IMC) situat in jurul valorii 20, maxim 25, au o memorie mai buna decat cele care sunt supraponderale (cu un IMC de 30). Daca ai peste 25 ar fi bine sa te straduiesti sa slabesti 5-7% din greutate.

3. Mananca salate in fiecare zi

Persoanele care consuma aproximativ trei portii de legume pe zi au un ritm al declinului cognitiv cu 40% mai incet in sase ani, decat cei care le evita. Legumele cu frunze verzi par a fi cele mai eficiente, cel mai probabil datorita continutului ridicat de vitamina E. Adauga migdale si seminte de floarea soarelui in salate pentru un plus de vitamina E.

TOP Articol:  Tu cum scrii corect: altadata sau alta data?

4. Consuma peste

Un studiu coordonat de o echipa de specialisti norvegieni releva faptul ca persoanele in varsta care consuma peste cel putin o data pe saptamana au rezultate mai bune la teste mintale decat cei care sar peste acest tip de carne. Cel mai indicat este sa mananci doua portii de peste saptamanal.

TOP Articol:  Cum blochezi pe cineva pe Facebook și ce se întâmplă după

5. Verifica-ti glicemia periodic

Femeile care au aproape permanent un nivel ridicat al zaharului din sange au un risc mai mare de probleme cognitive si de dementa. De aceea, nu uita sa iti verifici glicemia o data pe an; aceasta ar trebui sa fie, in medie, sub 100mg/dl.

6. Mananca putin si des

Incearca sa mananci cate putin, de patru-sase ori pe zi, pentru a mentine glicemia cat mai constanta. Totodata, fa din cand in cand cate o plimbare de o jumatate de ora.